
Muş’un Varto ilçesine bağlı Xwarik köyünde, Amerika merkezli IGNIS H2 Enerji Üretim A.Ş. tarafından planlanan Jeotermal Enerji Santrali (JES) projesine karşı sürdürülen nöbet 51’inci gününe girdi.
Varto Ekoloji Platformu Gençlik Meclisi tarafından başlatılan nöbet alanına Kürtçe, Zazaca ve Türkçe “Bu topraklar bize miras, geleceğe emanet. JES istemiyoruz” yazılı pankartlar asıldı.
Nöbeti bu kez Dirba, Yekmal ve Kevirhingîv köyü sakinleri devraldı.
Nöbet alanını ziyaret eden Demokratik Birlik İnisiyatifi Muş Temsilcisi Yafes Dinar ile Mezopotamya İslami Araştırmalar Federasyonu (MİA-FED) Van Eşbaşkanı Nazime Arvas, projeye ve bölgedeki ekolojik müdahalelere ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Yafes Dinar, devletin bir yandan Kürtlerle “barış süreci” yürüttüğünü, diğer yandan bölgedeki doğaya yönelik saldırılarını sürdürdüğünü belirterek, “Daha önce de Kürdistan coğrafyasında büyük tahribatlar yarattılar. Hiç ihtiyaç olmamasına rağmen birçok yerde baraj yaptılar. Sularımızı, ormanlarımızı katlettiler. İnsanlarımızı nasıl asimile ediyorlarsa, doğamızı da bozmaya çalışıyorlar” dedi.
JES ve benzeri projelere karşı olduklarını ifade eden Dinar, “Müsaade etmeyeceğiz. Sonuna kadar burada, arkadaşlarımızı destekliyoruz. Burada sondaj yapmak isteyen şirketleri def edeceğiz” diye konuştu.
Nazime Arvas ise Varto’nun doğasının zarar göreceğini vurgulayarak, “Doğayı katleden zihniyetle insanı katleden zihniyet aynıdır. Bu zihniyet talan zihniyetidir. Yakıp, öldürüp, talan ediyorlar” ifadelerini kullandı.
Arvas, nöbeti sürdürenlerin doğayı koruma amacıyla hareket ettiğini belirterek, “İnsanlar emeğiyle doğasını savunuyor. Doğalarının yaşamasını istiyorlar. Vartolular temiz bir doğada yaşamlarını sürdürmek istiyorlar” dedi.
Açıklamasının sonunda bölgedeki çevre politikalarına karşı toplumsal tepki çağrısı yapan Arvas, “Kürtler bu politikalara karşı uyanmalı, yaşamlarını savunmalılar” ifadelerini kullandı.



