Güncel

Esenyurt’ta NATO karşıtı eylem: “Ankara’da NATO Zirvesi istemiyoruz”

Esenyurt Meydanı’nda düzenlenen eylemde NATO Zirvesi protesto edildi, 7-8 Temmuz için alanlara çağrı yapıldı.

Aralarında Partizan’ın da bulunduğu çok sayıda devrimci-ilerici kurumun çağrısıyla Esenyurt Meydanı’nda “Halkların Katili NATO’ya HAYIR” şiarıyla eylem gerçekleştirildi. Eylemde basın açıklaması okunurken, son dönemde çok sayıda kuruma yönelik gerçekleştirilen operasyonlara da değinildi.

Açıklamada, 7-8 Temmuz’da Ankara’da yapılacak NATO Zirvesi’ne dikkat çekilerek, “Emperyalist saldırı, savaş ve iç savaş örgütü NATO’nun devlet ve hükümet başkanlarının katılacağı NATO Zirvesi 7-8 Temmuz’da Ankara’da yapılacak” denildi.

Basın metninde NATO’ya yönelik tepkiler sıralanırken, “NATO işçilerin emeğini, halkların özgürlüğünü hedef alan emperyalist-kapitalist sistemin küresel bir haydutluk şebekesidir. NATO emperyalist saldırı, savaş ve saldırganlık örgütüdür” ifadeleri kullanıldı.

Açıklamada ayrıca, “Emperyalistlerin savaş makinesi NATO halkların düşmanıdır. O bir ‘savunma’ ittifakı değil, emperyalist ve bölgesel savaşların baş mimarıdır” denilerek NATO’nun Yugoslavya, Libya ve Afganistan’daki müdahalelerine atıfta bulunuldu.

Konuşmada, Filistin’de devam eden saldırılar, İran, Venezuela ve Küba’ya ilişkin değerlendirmeler de yer aldı. ABD Başkanı Donald Trump’a tepkilerin yer aldığı açıklamada, “Trump’ı ülkemizde istemiyoruz” denildi.

Açıklamada Türkiye’deki siyasi iktidarın NATO Zirvesi’ne ilişkin tutumu da tepki gösterilerek, zirve hazırlıkları için kamu kaynaklarının kullanıldığı vurgulandı. Metinde, “Ankara’da günler öncesinden OHAL ilan ediliyor, ev ve kurum baskınları ile ilerici-devrimci güçler gözaltı saldırılarının hedefi haline getiriliyor” ifadelerine yer verildi.

Savunma harcamalarına ilişkin ise, “Verilere göre Türkiye’nin 2002-2025 yılları arasında silahlanma için harcadığı para 700 milyar dolardır” denildi.

Açıklamanın sonunda, “Bu topraklarda NATO toplantısı istemediğimizi haykıralım, NATO’dan çıkılması ve ülkedeki tüm emperyalist üslerin kapatılması için mücadeleyi büyütelim” çağrısı yapıldı.

Eylem, başta 7-8 Temmuz olmak üzere NATO’ya karşı alanlara çıkma çağrısıyla son buldu.

Daha fazla göster

İlgili Makaleler

Diğer içerik
Kapalı
Başa dön tuşu