Güncel

Milletvekili Gergerlioğlu Dilovası’ndaki yangını meclise taşıdı

DEM Parti Milletvekili Ömer Faruk Gergerlioğlu, Dilovası'ndaki yangın faciasında ailelerin adalet talebinin karşılanmaması üzerine konuyu Meclis gündemine taşıdı.

DEM Parti Milletvekili Ömer Faruk Gergerlioğlu, Gebze’de çöken binada ve Dilovası’ndaki yangın faciasında ailelerin adalet talebinin karşılanmaması üzerine konuyu Meclis gündemine taşıdı.

TBMM Genel Kurulu’nda konuşan Gergerlioğlu, Kocaeli’nin Gebze ve Dilovası ilçelerinde meydana gelen ve toplamda 11 kişinin yaşamını yitirdiği iki ayrı katliamı meclis gündemine taşıdı. Gergerlioğlu, olayların üzerinden aylar geçmesine rağmen hiçbir kamu görevlisinin yargılanmadığını belirterek, iktidar milletvekillerinin genel kuruldaki kayıtsız ve neşeli tavırlarına sert tepki gösterdi.

29 Ekim 2025 tarihinde Gebze’de yaşanan göçüğe değinen Gergerlioğlu, Gebze-Darıca Metro Hattı inşaatının hemen üzerinde bulunan Arslan Apartmanı’nın sabah saat 07.30’da aniden çökmesi sonucu 4 insanın hayatını kaybettiğini hatırlattı.

Binanın sağlam olmasına rağmen metro yapımındaki yanlış uygulamalar nedeniyle altının oyulduğunu vurgulayan Gergerlioğlu, hazırlanan ilk bilirkişi raporunun da bu gerçeği tescillediğini ve facianın faili olarak metro inşaatını gösterdiğini belirtti.

İktidar yetkililerinin olayın ardından

“Bir ay içinde bu işi çözeriz” sözü verdiğini ancak aradan sekiz buçuk ay geçmesine rağmen hâlâ açılmış bir dava bulunmadığını söyleyen Gergerlioğlu, konuyu Ulaştırma Bakanı’na soran gazeteci Alican Uludağ’ın hapse atılıp sonradan serbest bırakıldığını aktardı.

Yetkililerin ilk bilirkişi raporunu tanımayarak savcılığa itiraz ettiğini ve yeni bir rapor isteyerek olayın üstünü örtmeye çalıştığını vurguladı.

Gergerlioğlu, Gebze’deki acının hemen ardından 8 Kasım 2025’te Dilovası’nda bir parfüm deposunda meydana gelen ve 3’ü çocuk, 3’ü kadın olmak üzere toplam 7 kişinin yanarak can verdiği katliamı hatırlattı. Hayatını kaybedenlerin yakınlarına cenazelerinin “bir avuç kömür” olarak teslim edildiğini belirten Gergerlioğlu, yoksul ailelerinin adalet arayışı için her pazar günü “Adalet Nöbeti” tuttuğunu dile getirdi.

Katledilenlerin fotoğraflarını gösteren Gergerlioğlu, 16 yaşındaki Nisa Taşdemir’in babasının kanser hastası olması sebebiyle okul çağında çalışmak zorunda kaldığını, Şengül Yılmaz’ın ve diğer mağdurların ailelerinin gözünün adalette olduğunu ifade etti.

Meclis kürsüsünden iktidara yönelik eleştirilerini sürdüren DEM Parti Milletvekili Gergerlioğlu, kendisinin tam 225 gündür sosyal medya hesaplarından aralıksız olarak bu konuyu gündemde tuttuğunu belirtti.

Katliamın üzerinden sekiz ay geçmesine rağmen tek bir kamu görevlisinin bile yargı önüne çıkarılmadığına dikkat çeken Gergerlioğlu, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı, Kocaeli Valisi, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı, Dilovası Belediye Başkanı ve Dilovası Kaymakamı’nın neden yargılanmadığını sordu.

Süreç içinde sadece bazı görevlilerin geçici olarak açığa alındığını ancak onların da daha sonra görevlerine iade edildiğini belirterek sistemdeki cezasızlık zincirine tepki gösterdi.

Gergerlioğlu, kendisi insan hayatını ve yaşanan ölümleri anlatırken AKP sıralarından yükselen gülüşmelere ve kendi aralarında yaptıkları sohbetlere de tepki gösterdi.

İktidar milletvekillerinin vicdansız ve duyarsız olduğunu vurgulayan Gergerlioğlu, salonun keyifli ve neşeli hâlinin, ciğeri yanan Dilovası ve Gebze halkı tarafından net bir şekilde görüldüğünü ve bu vebalin hesabının verileceğini söyleyerek konuşmasını tamamladı.

Daha fazla göster

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu