
İzmir Valiliği’nin 14. İzmir Onur Yürüyüşü’nü “genel ahlak” ve “kamu düzeni” gerekçesiyle yasaklama kararına rağmen LGBTİ+’lar kentte bir araya gelerek yürüyüş gerçekleştirmek istedi. Polis saldırısıyla karşılaşan yürüyüşte içerisinde YDK, Partizan ve YDG’lilerin de bulunduğu 36 kişi gözaltına alındı. Gözaltına alınanların tamamı, ifadeleri alınmadan idari para cezası uygulanarak serbest bırakıldı.
Yürüyüş sırasında yapılan basın açıklamasında, bu yılki Onur Yürüyüşü’nün Türkiye’de LGBTİ+’ların haklarına ve varoluşlarına yönelik baskıların arttığı bir dönemde gerçekleştirildiği vurgulandı.
Açıklamada, “Aile 10 Yılı” olarak ifade edilen politikaların ikinci yılına girildiği belirtilerek, LGBTİ+’ların yaşam alanlarını hedef alan düzenlemeler, hormon tedavisine erişim önündeki engeller ve cinsiyet uyum süreçlerinin zorlaştırılmasına dikkat çekildi.
Basın açıklamasında şu ifadelere yer verildi:
“Bu yıl Onur Yürüyüşü’nü, LGBTİ+’ların varoluşlarını hedef alan yargı paketlerinin konuşulduğu, hormon hakkına erişimin engellendiği ve cinsiyet uyum süreçlerinin zorlaştırıldığı koşullarda gerçekleştiriyoruz.”
Açıklamada ayrıca sosyal medya hesaplarına yönelik erişim engelleri ile LGBTİ+ hak savunucularına dönük yargı süreçlerinin görünürlüğü azaltma amacı taşıdığı savunuldu.
“Bizlerin on yıllardır sahiplendiği Onur Yürüyüşlerinde göstereceğimiz iradeden bihaberler. İrademizi Hande Kader’den, Marsha’dan, Sarah’dan, Filistin’de direnenlerden alıyoruz. Hakikatlerin ortaya çıkması için faşizme karşı ortak direniş geleneğimizi sahipleniyoruz” denildi.
“Tutuklanan hak savunucularının yanındayız”
Açıklamada, NATO Zirvesi öncesinde Ankara’da gerçekleştirilen operasyonlara da değinildi. Operasyonlar kapsamında tutuklanan hak savunucularıyla dayanışma mesajı verildi.
“Ankara’da NATO Zirvesi gerekçesiyle yüzlerce devrimci, feminist ve LGBTİ+ hakları savunucusu tutuklandı. Ancak arkadaşlarımıza NATO değil, ‘Aile 10 Yılı’ soruldu. Başta Yıldız Tar ve Duru olmak üzere tutuklananların yanındayız” ifadeleri kullanıldı.
“Nefret politikaları son bulsun”
Yürüyüşte yapılan açıklamada, nefret politikaları nedeniyle yaşamını yitiren ve katledilen LGBTİ+lar da anıldı.
“Ecem için, Hande için, Ahmet için, Poyraz için, Deniz için, Arya için buradayız. Arya’nın ölümünün aydınlatılması, cezaevlerinde transları tecrit koşullarında tutan ve intihara sürükleyen politikalara son verilmesi için buradayız” denildi.
“Yasak kararlarınızı tanımıyoruz”
Açıklamanın sonunda yasaklara ve baskılara rağmen mücadeleyi sürdürecekleri mesajı verildi.
“LGBTİ+’lar bugün burada Onur Yürüyüşü’ndeyiz; yarın işte, sokakta, okulda, meclisteyiz. Yasak kararlarınızı, baskılarınızı tanımıyoruz. Barışın, eşitliğin ve özgürlüğün hâkim olduğu bir coğrafyanın kurucu özneleri olacağız.”
Katılımcılar ayrıca şu mesajı paylaştı:
“Bizi toplumun dışına itmeye çalışıyorsunuz ancak bizler bu toplumun parçasıyız. Kiminin kardeşi, kiminin arkadaşı, kiminin komşusu; birbirimize yoldaşız. Ne bu topraklardan ne hayatlarımızdan ne bedenlerimizden ne de birbirimizden vazgeçeceğiz. Emeğimiz, bedenimiz, hayatımız için özgürleşeceğiz, özgürce seveceğiz, özgürce yaşayacağız.”




