Güncel

NATO’ya Hayır Koordinasyonu’ndan Trump Towers önünde protesto

NATO’ya Hayır Koordinasyonu, İstanbul’da Trump Towers önünde yaptığı açıklamada NATO zirvesini protesto ederek, gözaltı ve tutuklamalara tepki gösterdi; NATO’nun kapatılması ve Türkiye’nin örgütten çıkması çağrısında bulundu.

NATO’ya Hayır Koordinasyonu, bugün Trump Towers AVM’nin önünde “NATO’ya ve emperyalist barbarlığa geçit vermeyeceğiz; operasyonlar durdurulsun, gözaltına alınanlar ve tutuklananlar derhal serbest bırakılsın!” diyerek bir eylem gerçekleştirdi.

Açıklamadan önce, Ankara’da gözaltı ve tutuklama uygulamalarına karşı şu ifadeler kullanıldı:

“Ankara’da 23 Haziran gece yarısından itibaren başlayan süreçte, 165 devrimci, sosyalist, siyasi parti genel başkanı, kurum temsilcisi, sendikacı, demokrat, öğrenci, aktivist, avukat ve gazeteci; kapılar kırılarak, başlarına uzun namlulu silahlar dayatılarak, evleri talan edilerek ve ters kelepçe ile gözaltına alınan bir operasyonla karşı karşıya kalmıştır.

Gözaltına alınan mücadele arkadaşlarımız, IŞİD terör örgütü üyeleriyle birlikte tutulmuştur. Emniyet içinde yapılan işkenceler, hasta ve yaşlı kişilerin ilaçlarının verilmemesi, avukat görüş yasakları, avukatlara ve sosyalistlere yönelik saldırılar had safhaya ulaşmıştır.

Savcıların ve hâkimlerin savunmaları dinlemeden ve dikkate almadan, ilk adliyeye sevk edilen mücadele arkadaşlarımızdan 69 kişi, ‘saraydan gelen karar’ ile tutuklanmıştır. Bu, iktidarın emperyalistlere ‘huzur’ sunma çabasının bir sonucudur.

Sınırlarımızın yanı başında ve ötesinde halklara kan ve gözyaşı götüren emperyalist savaş örgütü NATO’yu ağırlamaya hazırlanan işbirlikçi saray düzeni, içeride yükselen anti-emperyalist sesi susturmak istemektedir.”

Açıklamada, 7-8 Temmuz’da Ankara’da gerçekleşecek NATO Zirvesi’ne ilişkin, “Emperyalizmin kanlı suç örgütü NATO’nun liderleri 7-8 Temmuz’da ülkemize geliyor. Aylar öncesinden hazırlıkları duyurulan ve ‘NATO’nun yeniden kuruluş toplantısı’ olarak lanse edilen zirve, AKP iktidarı ve sermaye düzeninin aktörleri tarafından bir ‘fırsat’ olarak görülmektedir.

NATO Zirvesi’ni tarihi bir fırsat olarak gören iktidar ve sermaye düzeni, ‘NATO’nun bir savunma örgütü olarak işlev gördüğü’ ve ‘Türkiye’nin çıkarlarını koruduğu’ yönündeki söylemleri açıkça dile getirmektedir. Bu süreci kendi çıkarına bir fırsat olarak gören iktidar, başta Ankara olmak üzere tüm Türkiye’yi açık hava hapishanesine çevirmiştir” ifadeleri yer aldı.

Zirve önceci devrimci demokrat kesime yönelik gerçekleşen saldırılara değinilen açıklama, şöyle devam etti:

“7-8 Temmuz öncesinde devrimci, yurtsever, demokrat, ilerici ve sosyalist güçler kolluk kuvvetleriyle baskı altına alınmakta; valilik kararlarıyla en temel demokratik haklar dahi hiçe sayılmaktadır. AKP iktidarı adeta ülke çapında bir sürek avı başlatmıştır.

Zirve öncesinde sayıları yüzleri bulan gözaltılarla anti-emperyalist tepkiler baskı altına alınmaya çalışılmakta, ‘fırsat bu fırsat’ anlayışıyla hareket edilmektedir. Emperyalistleri memnun etmek adına ülkenin başkenti felç edilmekte, yüz binlerce emekçinin yerinden edilmesi ‘güvenlik’ gerekçesiyle göze alınmaktadır. Macron ve Trump gibi figürler için özel alanlar tahsis edilmektedir.

Ancak bilinsin ki bu yaklaşım büyük bir yanılgıdır.

Unuttukları bir gerçek vardır: Bölgemizin anti-emperyalist birikimi yok sayılamaz. Gazze’nin, Kudüs’ün, Bağdat’ın ve Tahran’ın sokaklarını kana bulamış olabilirsiniz; ancak 6. Filo’yu ve Komer’i asla unutmadık. Bu direnişin sesi bugün İstanbul’un ve Ankara’nın sokaklarında yeniden yükselmektedir.

Bölgemizde işbirliği yapacak hükümetler ve çevreler bulabilirsiniz; ancak bu toprakların emekçileri, gençleri, kadınları ve aydınları sizi istememektedir.

Bu nedenle bir kez daha ifade ediyoruz: Yugoslavya’nın parçalanması, Libya ve Afganistan’a yönelik saldırılar, Türkiye’de ve dünyanın dört bir yanında ilerici güçlere karşı yürütülen kontrgerilla faaliyetleri, siyasi operasyonlar ve darbelerle anılan NATO’yu ve temsilcilerini topraklarımızda istemiyoruz.

Bugün Trump Tower önünde toplanan ilerici, yurtsever, devrimci, demokrat ve sosyalist güçler olarak; Ankara’daki zirveyi de, İstanbul’daki parlamenterler buluşmasını da kabul etmiyoruz.

Taleplerin sıralandığı açıklama şu ifadeler yer aldı:

  • Tüm NATO üsleri kapatılmalıdır.

  • NATO’dan derhal çıkılmalıdır.

  • Dünyanın en büyük savaş ve saldırganlık örgütü olan NATO dağıtılmalıdır.

  • Silahlanma yarışı durdurulmalıdır.

  • Eğitimden sağlığa, barınmadan sosyal haklara kadar halkın temel ihtiyaçlarından kesilerek silahlanmaya aktarılan bütçelere son verilmelidir.

Emperyalizme karşı mücadele eden işçiler, emekçiler, kadınlar, gençler ve aydınlar olarak bir aradayız. Dünyanın dört bir yanında savaşlara ve katliamlara karşı mücadele edenlerle omuz omuzayız.

Siyonizm ve soykırım destekçileri, işgalci güçler sarayın dostu olabilir; ancak bizler onurumuz, ülkemiz ve tüm dünya halkları adına ayaktayız.

Bugün burada toplananlar olarak, başta 7-8 Temmuz tarihlerinde zirvenin yapılması planlanan Ankara olmak üzere Türkiye’nin dört bir yanında NATO’ya ve emperyalist politikalara karşı barışın ve halkların sesini yükseltiyoruz.

İstanbul, Ankara ve İzmir’de başlayan yürüyüşümüz; Adana’da, Malatya’da, Diyarbakır’da ve dünyanın her yerinde büyüyecektir.

Emperyalist politikaların etkisiyle Filistin’de, İran’da, Lübnan’da ve Suriye’de yaşanan yıkım karşısında, bölgemizin yeni savaş politikalarının merkezi olmasını istemiyoruz. Bu ülkenin emekçilerini, kadınlarını, gençlerini ve aydınlarını ses yükseltmeye; tüm yurttaşları emperyalizme karşı durmaya ve NATO zirvesine karşı tepki göstermeye çağırıyoruz.”

Daha fazla göster

İlgili Makaleler

Diğer içerik
Kapalı
Başa dön tuşu